020 2440 345

Een flinke groei in orders en een daling van de kosten

Mobiel.nl is dé plek waar je op een slimme manier zelf de keuze maakt voor je nieuwe telefoon, abonnement met smartphone of sim only abonnement. Hier kun je simpel het aanbod vergelijken en kopen van alle grote telefonie aanbieders, zoals KPN, Vodafone, Hollandsnieuwe en T-mobile.

+66%

Website bezoekers

+82%

Transacties

+123%

Brutowinst

De uitdaging

Gebrek aan kennis en resultaat.

Een tekort aan ervaren specialisten met bijbehorende kennis en kwalitatieve campagne optimalisatie.

Dit zorgde voor te hoge advertentiekosten en te lage opbrengsten. Door een gebrek aan kwalitatieve rapportagemomenten en inzicht in de voortgang van de campagnes, had de directie het gevoel geen grip te hebben op de groei van het SEA team en Google Ads campagnes.

Naast het verbeteren van de Google Ads campagnes en resultaten was er een grote behoefte aan het bijscholen van het SEA team en het verbeteren van de strategische en praktische kennis.

De oplossing

Complete herstructurering van de campagnes.

De performance campagnes via Search en Shopping zijn slimmer ingezet door de structuur en advertenties te verbeteren, targeting uit te breiden en gebruik te maken van slimme geautomatiseerde biedstrategieën.

Dit heeft in een korte tijd gezorgd voor een aanzienlijke stijging in kwalitatieve websitebezoekers en verkopen. Belangrijk detail hierbij was de KPI kosten per verkoop. Door focus te leggen op deze KPI hebben we de brutowinst weten te verhogen en nieuwe klanten weten te werven tegen de juiste kosten.

Daarnaast is een nieuwe werknemer zonder enige Google Ads ervaring onboard en getraind tot een volwaardig junior marketeer. De huidige Google Ads marketeer is van Junior richting Medior niveau getraind. Het team en de processen zijn volledig ingericht om zelfstandig te kunnen werken, de voortgang te bewaken en de groei van de campagnes te waarborgen.

Het resultaat

Nieuw team met voldoende skills en hoger rendement.

De herstructurering heeft ervoor gezorgd dat het aantal website bezoekers via Google Ads is gestegen met 66%. Dit heeft geleid tot 82% meer transacties en een stijging van de brutowinst met 123%.

Tot slot zijn de twee trainees in staat om zelfstandig campagnes te bouwen, te optimaliseren naar hoger rendement en nieuwe kansen te spotten. Tevens zijn ze in staat om te werken op medior niveau en te rapporteren richting directie.

De samenwerking

Vrijheid en volledig vertrouwen.

De samenwerking met Maarten (marketing directeur) ervaren wij als zeer prettig en effectief. Door de vrijheid en het volledige vertrouwen die hij ons heeft gegeven in het uitvoeren van onze expertise, hebben we snel stappen kunnen maken in het verbeteren van het resultaat.

Open communicatie, vertrouwen en korte lijnen zijn wat ons betreft de sleutelwoorden voor het succes van onze samenwerking. Het opleidingstraject met de twee SEA trainees is soepel verlopen door hun inzet en de fijne band die we in korte tijd met elkaar hebben kunnen opbouwen. Tot slot hebben Thomas en Lucas (directeuren mobiel.nl), in 20 jaar tijd een fijne bedrijfscultuur weten te creëren waardoor het werken op locatie ook voor ons als interim SEA specialisten erg prettig was.

  • Koffie
  • Brainstorm
  • Audit

Ook toe aan betere resultaten zoals Mobiel.nl?

Méér resultaat met een lopende campagne of is het tijd voor iets nieuws? Kom in contact met ons en ontdek hoe wij jouw doelstellingen kunnen behalen.

Klaar om samen te groeien?