Case: Innerhealth 4 You

Ontdek hoe we samen internationale groei hebben gecreëerd.

108% YoY groei in # verkopen

77% stijging in gemiddelde orderwaarde

3 websites NL & USA

Klant

Innerhealth4You

Expertises

Search & Shopping

Activiteiten
  • Campagne opzet en optimalisatie voor de kanalen Search, Shopping, Display en Video in de Verenigde Staten
  • Tips & Adviezen rondom conversie optimalisatie
Over Innerhealth 4 You

Innerhealth 4 You is een gezondheidsorganisatie die voedselintolerantie testen uitvoert en mensen helpt bij het reduceren van voedselintoleranties.

De Uitdaging

Innerhealth 4 You opereert in Nederland onder de naam Intolerantie Testen en behaalde succesvolle resultaten, maar zag geen kans meer om binnen de huidige Nederlandse markt verder te groeien. De ambitieuze ondernemer achter Intolerantie Testen wilde een nieuwe uitdaging, met de potentie grote stappen vooruit te kunnen zetten. 

De Oplossing

Hij wilde internationaliseren en zag operationele mogelijkheden en de grootste groeikansen in de Verenigde Staten. 

Na uitvoering marktonderzoek in de Verenigde Staten zijn we gelanceerd met de website My Food Allergy Test. Hiervoor hebben we allereerst een zoekcampagne opgezet gericht op zeer koop gerichte zoekwoorden om de eerste kwalitatieve websitebezoekers te ontvangen. Dit heeft na 2 dagen geleid tot de eerste sales en daarna volgde er snel meer. De search campagnes hebben we versterkt met een remarketing campagne op het display netwerk. Hiermee bleven we zichtbaar onder de niet kopende websitebezoekers, om de websitebezoeker te triggeren weer terug te komen naar de website en alsnog over te gaan tot aankoop. Dit heeft gelijk tot een verdere stijging in verkopen. 

Na een jaar succesvolle resultaten te hebben behaald was het tijd voor ‘the next step’. De volgende uitdaging lag op tafel: “Hoe verhogen we de gemiddelde orderwaarde van onze bezoekers en onderscheiden we ons beter ten opzichte van de concurrent?” De klant wilde een hoger segment doelgroep aanspreken, met een bovenmodaal inkomen. Waar de gemiddelde orderwaarde lag op 93 dollar, wilde hij deze verhogen naar het liefst 160 dollar.

Een kwalitatiever en uniek product verkopen, waarmee hij zicht beter zou onderscheiden in de markt. Vanuit deze gedachte is er gezamenlijk, door intensieve brainstorm sessies, een nieuw merk bedacht die de potentie had tot groter succes. En dit is gelukt, vanaf week 1 is er direct winst behaald en hebben we na een half jaar een grote plek veroverd binnen de competitieve online markt.

Het Resultaat

Fase 1
Nationaal naar internationaal

  • 507% groei in verkopen   
  • 1700% groei in omzet

Fase 2
Hoger segment klanten i.c.m. een nieuw merk

  • 2018 op 2019 een groei van 108% in aantal verkopen
  • Gemiddelde orderwaarde gestegen van 96 dollar naar 170 dollar
De Samenwerking

De samenwerking ervaren we als zeer effectief. De ondernemer achter Intolerantie Testen is een van onze trouwste klanten die al sinds de start van Ads Specialisten bij ons is. We hebben een lange journey met elkaar achter rug, waarbij we meerdere obstakels en hobbels over zijn gegaan, elkaar hebben uitgedaagd en daardoor keer op keer grote stappen vooruit hebben gezet. 

Het succes dat we als partners hebben behaald is mede te wijde aan de korte lijnen, effectieve communicatie en de actiepunten die altijd weer snel werden opgepakt. Wij stuurde bij waar nodig, maar de ondernemer gaf ons ook alles in handen om de campagnes tot een succes te maken. Zo hebben we gezamenlijk ook gekeken naar conversie optimalisatie van de website, het verkorten van de flow, het verbeteren van het aanbod en hebben we de concurrent altijd scherp in de gaten gehouden en hebben we adequaat gehandeld.

Contact
De open visie van Ads Specialisten zorgt niet voor absolute focus op Google Ads, maar ook op de website, het aanbod en de competitie. Na het starten van de samenwerking zag ik al snel grote verbeteringen in mijn campagnes. De kosten per verkoop zijn sinds het begin nooit boven beoogd geweest en de omzet is maandelijks blijven groeien.
Adriaan de Bruijn Eigenaar
Ik werk op regelmatige basis samen met Ads Specialisten en hierdoor is mijn kijk op hoe ik websites bouw 200% anders geworden. Het team speelt snel op de bal en denkt mee na naar een optimale strategie aan een haalbaar kostenplaatje. Ze geven onbetaalbare tips over conversie optimalisatie, pagina structuur, en zo veel meer. Dit alles overgoten met goede kennis van welke targets voor welk bedrijf of product nodig zijn. Wat een mooie samenwerking en groei én dit op zeer korte tijd! wow!
Peter Eeckelaert Webdesigner Innerhealth